måndag 24 oktober 2016

Snart dags för nomineringarna till Augustpriset att släppas

Om bara en timme så är det dags för nomineringarna till Augustpriset att släppas. Det ska bli så spännande! Hela mitt inre är ett sprudlande, glatt tortumlarvirvel, trots en mastodont-huvudvärk utan dess like.

Det är många tankar som virvlar just nu. Jag undrar vilken av böckerna som kommer att överraska och om det är någon som kommer kännas "den där borde jag ha förstått skulle nomineras". Jag undrar om någon av böckerna kommer få mig att jubla eller om någon av böckerna kommer få mig att direkt gissa på en vinnare. Jag hoppas i alla fall att någon av böckerna kommer öppna upp nya vyer och att någon av böckerna ger mig en ny författarbekantskap.

Här kan man se det hela ifall man inte är på plats:



#augustpriset

Inga kommentarer: