tisdag 10 november 2015

4.50 från Paddington av Agatha Christie

Det slår mig när jag läser 4.50 från Paddington hur skicklig Agatha Christie är. Hon lägger först och främst in ett mord som läsaren ser genom McGillycuddy.

Sedan låter hon miss Marple fundera över vad mördaren gjorde med liket eftersom polisen inte hittade det. Då är man ju som läsare ohjälpligt fast och måste bara få veta vad hände med liket.

Jag har inte läst 4.50 från Paddington sedan tonåren, men det jag konstaterar är att det fortfarande är en riktigt bra bok. Den håller också för en omläsning. Vilken fantastisk författare Agatha Christie var!

Jag måste bara kommentera omslaget. Jag tycker det är otroligt snyggt och att det passar bra till boken. Man skulle ju vilka låta denna bok stå framme som prydnad.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: 4.50 från Paddington
Originaltitel: 4.50 from Paddington
Författare: Agatha Christie
Antal sidor: 290
Förlag: Bookmark förlag
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789187441776
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

MissMagic sa...

Åh, Agatha Christie var ett geni! Måste läsa denna :)