söndag 14 juni 2015

Tack Magnus Härenstam

Nu har en av våra underbaraste underhållare gått ur tiden. Tänk vad han lärt oss mycket!

Tack Magnus!
För att du lärde mig om bokstäver och läsning. För att du lärde mig om begrepp som här och där. Jag kan än idag sångerna och sjunger dom med mina barn och ibland även andras barn. Men vill inte bara tacka för egen del utan vill tacka för att du hjälpt mig som lärare att hjälpa barn till läsning med dina (och Brasses och Evas) program. Och tackar för alla andra lärare som haft förmånen att använda programmen. Tänk vad många i Sverige som lärt sig läsa tack vare dig, Brasse och Eva.
Och det är inte sista gången som jag kommer att ta hjälp av dig i min undervisning. Till hösten ska mina 5:or få se detta.

Danska i mellanstadiet.

Tack också för alla skratt du gett både i programmet Fem myror är fler än fyra elefanter, men så många andra sketcher och framträdande också. Jag älskar att skratta och det har jag verkligen fått göra med dig! Tack också för att du visat att man kan lära in med humor likväl som man bara får en stunds lycka i kroppen.

Till sist vill jag också tacka för att du ledde Jeopardy och då förde fram att Kunskap är coolt! Det är häftigt att kunna saker.

Jag önskar att jag hade fått möjlighet att tacka dig personligen men nu blev det inte så. Jag hoppas att du ändå fick känna tacksamheten från andra som mig.

Vila i frid!



Inga kommentarer: