söndag 12 april 2015

Eunomia av Erika Vallin

Jag vet att jag skrev en recension av denna för ett bra tag sedan. Tydligen försvann den. Upptäckte av en ren händelse att recensionen inte fanns på min blogg. Så dörför skriver jag en ny.

Eunomia är tredje delen i en underbar serie som heter Speglarnas hemlighet. Första delen heter Flickan vid glastornet. Jag är dock inte lika förtjust i Eunomia som i de två första boken. Den har tappat lite av den härliga magin som fanns i de två första. Kanske var det att Eunomia inte är beskrivet tillräckligt, som Stockholm och Paris blev. Miljön är väldigt viktig för att magin ska infinna sig. Däremot har den filosofiska inslag som jag älskar. Jag gillar också verkligen karaktärerna. Jag tycker att det är en riktigt bra serie. Det känns som om det finns en möjlighet till en fortsättning. Eller så är det lämnat öppet för att läsaren ska kunna tänka själv.


Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Eunomia
Författare: Erika Vallin
Serie: Speglarnas hemlighet 3
Antal sidor: 217
Förlag: B| Wahlströms
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789132162718
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

#blogg100 Binlägg 43 av 100

Inga kommentarer: