måndag 30 mars 2015

Bara människor av Ann Liljeroth

Jag är väldigt svag för berättelser som handlar om flera personer, så jag blev så glad att Bara människor handlar om ett helt hyreshus med människor. Jag tycker det är spännande att läsa om hur personerna i hyreshuset hör ihop och hur de är. Hur de förändras under bokens gång och hur allt utvecklas. Jag är glad att jag har nästa bok som heter Vanliga människor glömmer och går vidare, så jag kan fortsätta följa alla personerna på Smedjegatan 6.


Bara människor handlar om Saga som är journalist. Hon köper ett hyreshus i staden hon har växt upp i. Hon ser sin chans att göra upp med de som behandlat henne illa när hon växte upp. Men saker och ting blir inte som hon tänkt sig.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bara människor
Författare: Ann Liljeroth
Antal sidor: 381
Serie: del 1
Förlag: Hoi Förlag
Utgivningsår: 2013
ISBN: 9789186775520
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

#blogg100 blogginlägg 30 av 100

Inga kommentarer: