fredag 20 december 2013

Jag bara måste berätta

Jag måste bara berätta om mina två bokgåvor som jag gav idag, innan jag spricker.

Jag brukar ge varsin bok till en kille och en tjej i klassen. Till två elever som gjort något bra under terminen och som varit inspiration och förebild för de andra. Båda eleverna blev glada idag, men ni skulle ha sett lyckan i killens ögon och sett hur hela hans ansikte sken upp. Jag fick blinka för att inte börja gråta. Till det hela hör också att det här är en kille som inte brukar tycka om att få böcker och som inte gillar att läsa. Jag har en känsla av att denna bok kommer att läsas och läsas igen! 

Det här är varför jag ger mina bokgåvor. För att få skänka lycka i någon elevs vardag och för att de ska veta att jag faktiskt ser de bra saker de gör! I deras böcker skriver jag en motivering till varför de fått boken. Detta för att de ska kunna läsa mina ord en dag då de behöver lite uppmuntran.

1 kommentar:

Bokskorpionen sa...

Nu blev jag ju bara sååå nyfiken på vilka dessa böcker är, särskilt den som pojken fick. Berätta, pliiiis!