måndag 30 december 2013

Det kommer aldrig mer vara du av Anne-lie Högberg

Det kommer aldrig mer vara du är en helt okej debut.. Det märks att det är en debut, för det håller inte riktigt överallt och ibland känns det lite platt. Jag känner inte heller riktigt att miljöbeskrivningarna gör att jag känner var jag befinner mig. Kanske är det bra för att boken kan utspela sig var som helst, men samtidigt så är jag lite ledsen över det för jag älskar att känna igen mig i platser. 

Men plussidan är att boken beskriver bra hur det är att drabbas av att plötsligt vara befinna sig i huvudpersonens läge. Den är också lättläst och man upptäcker att man plötsligt är på sista sidan. Det kommer aldrig mer att vara du är inte en nattsvart bok utan den ger hopp.

Det kommer aldrig mer vara du handlar om Agneta, vars man plötsligt en dag berättar att han älskar en annan och vill leva med henne. 

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det kommer aldrig mer vara du
Författare: Anne-lie Högberg
Antal sidor: 231
Förlag: litet förlag
ISBN: 9789187548079
Utgiven: 2013
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: