onsdag 11 december 2013

Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo Allt jag säger är sant

Det jag inte gillar med Allt jag säger är sant är omslaget på boken. Jag skulle inte ha plockat upp boken om jag hade gått efter utseendet. Däremot gillar jag titeln. Men det viktigaste är att jag gillar historien. Jag gillar att det handlar om en stark tjej som går sina egna vägar och att det är blandat med kärlek och sorg. Lisa Bjärbo är en skicklig författare.

Allt jag säger är sant handlar om Alicia som börjar jobba på café istället för att gå första året på gymnasiet. Hon flyttar in hos sin mormor eftersom hennes föräldrar inte förstår henne. Hon förälskar sig i en av sina kunder på caféet och bråkar med sin bästa vän.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Allt jag säger är sant 
Författare: Lisa Bjärbo 
Antal sidor: 234
Utgivningsår: 2013
Förlag: Rabén & sjögren
ISBN: 9789129687804
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: