måndag 25 november 2013

Vanmakt av Thomas Erikson

Vanmakt är spännande på det där sättet att man vill veta lösningen. Jag pendlar mellan vad jag tror som pågår och Thomas Eriksson lyckas hålla mig pendlande. Ända in i slutet. Det gillar jag. Så är jag fortfarande väldigt förtjust i pratet om olika personligheter baserat på färger, precis som när jag läste del 2 om Alex King (Illdåd).

Vanmakt handlar om en familj. Mannen är diplomat och hustrun är hemma med deras andra barn. En dag försvinner deras son, men återfinns utanför mannens ambassad. Men så försvinner barnet igen. Vad är det egentligen som pågår och vad vill den som gör detta?

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vanmakt 
Författare: Thomas Erikson
Serie: Del 3 i serien om Alex King
Antal sidor: 442
Utgivningsår: 2013
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789173517942
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: