torsdag 29 augusti 2013

Du och jag och vi av Pia Hagmar

Vad roligt med en hästbok för vuxna. Jag tyckte verkligen om den. Jag vill gärna ha fler hästböcker för vuxna! Men man behöver verkligen inte vara hästtjej, som jag är, för att tycka om boken. Det är en bra relationsroman som är kryddat med att det utspelar sig i hästmiljö. Så gillar du relationsromaner så tycker jag att du ska läsa denna.

Du och jag och vi handlar om fyra vuxna kvinnor, Lisbeth, Linn och Ellen, som har hästar på samma stall och Annika som äger stallet. Det handlar om deras relationer och om deras möten i stallet. Till exempel så handlar det om hur en av dem har blivit lämnad av sin man och barn sedan hon varit otrogen och hon längtar som tokig efter sin son.  

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Du och jag och vi  
Författare: Pia Hagmar
Antal sidor: 340
Förlag: Ponto pocket
ISBN: 9789174751109
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: