tisdag 26 juni 2012

Gryningspyromanen av David Widlund och Jörgen Pettersson

Jag väntade mig inte att Gryningspyromanen skulle vara så intressant som den faktiskt var! Ni vet - förutfattade meningar! Jag kan säga att jag är väldigt glad att jag faktiskt började lyssna. Den gjorde ett tråkigt sorteringsarbete helt okej. En av de saker som jag tänkte mycket på under boken var att det är förvånande att Ulf Borgström var så länge på fri fot som han var! Jag förstår att de boende var upprörda och ville att något skulle hända. En annan sak är att det är sorgligt att han bränt upp en mängd byggnader, som kanske kunde ha undvikits. 
Gryningspyromanen handlar om Ulf Borgström som härjade och satte eld på byggnader i Skåne under en lång period.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Gryningspyromanen
Författare: David Widlund och Jörgen Pettersson
Antal sidor: (285)
Förlag: Ordfront ljud, Hoi förlag
ISBN: 9789186795771
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

Inga kommentarer: