onsdag 1 februari 2012

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Jag är väl en av de sista i Sverige att läsa Cirkeln. Men jag kan inte säga att jag utmärker mig från vad de som tidigare skrivit om Cirkeln. Det ÄR en underhållande bok och även om jag inte på första sidan blev fast så dröjde det inte länge förrän jag jag var det. Gissa om jag är glad att det kommer en fortsättning på boken för jag är inte redo att släppa taget om Engelfors och dessa flickor som boken handlar om. Jag vill läsa mer och mer och mer!

Cirkeln handlar om sex tjejer som får veta att de är häxor och är Utvalda. De har magiska krafter. Men något har dödat en elev ur skolan. Man tror att det är ett självmord, men det är någon som tillhör ondskan.  De sex flickorna står på tur. Hur ska de kunna kämpa emot ondskan och vem kan de lita på?

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Cirkeln
Författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Serie: Del 1 av 3
Antal sidor: 515 
Förlag: Rabén & sjögren
Utgiven: 2011
ISBN: 9789129676051
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Fritz & Ståhl

6 kommentarer:

oumberligating sa...

Hallå Boktokan! Börjar sakna dig nu, har gått alldeles för lång tid sedan vi sist sågs. Jag ropade som bara "den" efter dig när vi var på Simon och Ekarna, men du valde väl för säkerhets skull att slå dövörat till! (ler)
Är du också utslängd ifrån Bokmässan i år? Lilla Frun blev det, okej, att de vill ha nytt blod i bloggbranchen, men va sjutton några veteraner behövs. Var inte orolig jag ska fixa ett alternativt bokbloggsgäng och självklart ska du vara med där!
Dessutom ska vi invadera mässan, lita på Oumberlige Peter!
Tycker det känns lite taskigt emot alla gamla bloggare! Ja, det är ju deras filosofi, de får skylla sig själva helt enkelt!
Ser att du ska till New York och vill ha tips, jag ger inga här, så kan du lungt välja att publicera denna kommentar! (ler)
Annars har jag några festliga klubbar du och Karin kan ta Er till, ingen behvöver få veta ett dugg, lovar att inga andra bokbloggare kommer vara där....kanske eventuellt några ifrån min "krets"!
Vi passerar ju din hemort minst en gång i månaden, skriv en rad när du vill bjuda på fika! (ler)
Var rädd om dig! Hälsa Husbonden och var snäll mot barnen!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Amy sa...

Nähä du, jag fick mitt ex i måndags så jag har inte läst den än. Alltså är du inte sist! ;-)

Gittan sa...

Du behöver inte vara orolig att va' sist ;-) jag har inte läst den....än...

Ylva sa...

Mitt ex av Cirkeln har legat i bokhyllan ett tag nu, oläst, så näe ingen fara på taket ;))

Karin sa...

Jag tyckte att den var toppen! Och gav den vidare till tonåringen som också gillade!

Boktokig Eva Boström sa...

oumberligating: Ja, det var väldigt länge sedan vi sågs. När det gäller syn och hörsel så tror jag 85-åriga tanter har bättre än mig! Min make brukar slämta med mig om att jag ser ju ingenting. Jag skulle missa om så Kungen gick förbi!

Amy & Gittan & Ylva: Skönt att höra! ;)

Karin: Vad roligt!