lördag 6 november 2010

Jag gillar Porto

Idag åker vi hem från Porto. Det ska bli mysigt att träffa barnen, men jag kommer att sakna det här otroligt sköna lugnet som jag känt medan jag varit här. Igår satt jag och läste i flera timmar på en parkbänk på ett litet torg. Ibland tittade jag upp och iakttog människorna runt omkring mig. Det var länge sedan som jag var så avslappnad. Jag är otroligt tacksam för att jag fått möjligheten att åka på den här resan. Den har varit guld värd.

Jag kan rekommendera att åka hit. Det är lätt att ta sig från flyplatsen in till staden. Man tar bara tunnelbanan: Metron. Det är lätt att gå omkring i själva stadskärnan, för den är rätt så kompakt. Det är mysigt här och det är många otroligt vackra byggnader med målade kakelplattor här. Vita kaleplattor med blåa motiv. Det finns många caféer. Folket är vänliga och kan prata engelska. Kan man portugisiska så finns det dessutom huuuur många bokhandlar som helst, att handla böcker i! ;)

3 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Låter jätteskönt!

EnKoppZen sa...

Vad fin resa. Att man kan känna sig avslappnad är underbart.

Boktokig Eva Boström sa...

Miss E: Ja, jätteskönt!
Celina Huang: Jag tror det är en av de finaste resor jag gjort!