onsdag 14 november 2018

Julpeppen lucka 14


I Julens allra godaste: kockarnas bästa recept hittar jag några av mina favoriter. Om du inte testat Grönkålspaj med valnötter rekommenderar jag det starkt, så fräscht och gott!

Kanske hittar jag själv några nya favoriter, för både Rödkålssallad med fetaost och rostade solrosfrön låter gott liksom Brysselkålssallad. Jag kan även tänka mig att pröva Stekt rödkål med äpple och ingefära eller Tunna revbensspjäll med saffran, fänkål och chili.

Men sedan är det så bra att de klassiska rätterna finns med också som Jansons frestelse, Gubbröra, Julklttbullar, Leverpastej, Gammeldags julglögg, Lussekatter, Pepparkakor, Klenäter,  Chokladkola, Knäck, Vörtbröd och hel drös med andra recept. Totalt samsa 120 recept i boken.



Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I Julens allra godaste: kockarnas bästa recept
Antal sidor: 151
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789113087528
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: