onsdag 7 november 2018

Augustnominerade Mannen i skogen: en biografi över Vilhelm Moberg

Jens Liljestrand har skrivit en biografi, som en sådan ska skrivas. Det är ingen helgonförklaring, utan en skildring av författaren och människan Vilhelm Moberg med hans goda sidor och dåliga sidor. Det är en nära och uppriktig skildring av en av våra stora författare.

Jag får lära mig saker som jag inte visste om Vilhelm Moberg, men även lära mig mer om den tiden han levde i. Jens Liljestrand för mig kunnigt och intelligent framåt i Vilhelm Mobergs liv och skapande. Det är verkligen intressant. Mannen i skogen är ett gediget praktverk. Helt lysande!


Mannen i skogen är nominerad till Augustpriset 2018.



Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mannen i skogen
Författare: Jens Liljestrand
Antal sidor: 731
Förlag: Albert Bonnier förlag
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789100126100
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: