tisdag 25 september 2018

August-ambassadör 2018

Jag är sååå stolt och så ödmjuk över att få bli kontaktad att bli August-ambassadör igen, så jag kan inte riktigt förklara det. Tänk lycka x en miljard så kanske ni börjar förstå. Så självklart tackade jag ja. 

Det är en stor ära och så fint att få vara med och lyfta svensk litteratur, eftersom jag tycker att littertur spelat och spelar så stor roll i samhället. Att läsa göra oss mer empatiska och förstående. Det är något som jag tänker ofta på. För mig är det så att förstår min omvärld mer och mer samtidigt som jag blir ödmjuk inför att jag inte vet allt eller förstår allt.

Jag kommer att läsa den facklitteratur som nomineras. Jag tyckte det var så spännande förra året, så jag ville göra det igen. Jag kommer berätta fram till den 22:a oktober vilka jag tror nomineras. Så dyk in här lite då och då om du är nyfiken. Sedan blir den en månads läsning innan Augustgalan den 26:e november. Då rapporterar jag om vilka som vinner. Lite annat smått och gott dyker också upp under tiden.

Så nu börjar den spännande bokhösten på riktigt. 



Inga kommentarer: