fredag 3 augusti 2018

Hem ljugna hem av Michelle Sacks


Hem ljugna hem är en av de obehagligaste psykologiska thrillers jag läst. Den hade mig som i ett skruvstäd. Jag kunde inte lägga ner boken, även om det ibland var nästan plågsamt att läsa.

Handling: Sam och Merry flyttar från New York till en underbar ärvd stuga utanför Sigtuna. Det är det perfekta livet och Merry är den perfekta hemmafrun och mamman som odlar och lagar mat, givetvis egen babymat. Hon ställer allt i perfekta rader och huset är oklanderligt. Men vad döljer sig bakom den perfekta fasaden?

Sam och Merry berättar var sitt kapitel. Ju mer man kommer in i berättelsen, desto mörkare blir den. När sedan Merrys vän Frank kommer på besök och hennes historia kommer in, då blir det ännu mer otäckt.

Jag har en känsla av att jag kommer drömma mardrömmar efter att ha läst denna bok. Men det var det värt, för det är en ruggigt bra bok.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: 
Hem ljugna hem
Originaltitel: You Were Made For This
Författare: Michelle Sacks
Antal sidor: 338
Förlag: Southside Stories
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789188725172
Finns t ex hos: AdlibrisBokus, cdon

Inga kommentarer: