tisdag 24 juli 2018

Evil av Barbara & Harald Kjellström


Evil är andra delen i en serie om två 14-åriga ungdomar. Det är så coolt gjort att den första och tredje boken handlar om Evils klasskompis Cosmo, som är fotbollskille och som hon blir vän med. Det finns vissa gånger då böckerna berättar samma sak, fast ur olika perspektiv. Det älskar jag! Men tyngdpunkten i denna bok ligger på att berätta om Evils liv och hennes stora passion, som är att spela musik. Författarna lyckas förmedla denna passion till läsaren och göra den intressant att läsa om.

Evil är en tuff tjej, som jag verkligen fattar tycke för. Jag vill gärna läsa mer om henne och följa denna serie vidare och se hur den utvecklas. Tänk om dessa böcker hade funnits när jag var tonåring. Då hade jag maratonläst hela natten!

Handling: 14-åriga Evil spelar bas i ett rockband. Hon är duktig och det går bra för bandet. Hon flyttar och börjar i en ny skola i bokens början, eftersom hennes föräldrar har skilt sig. Det går dock rätt bra och hon hittar vänner. En kväll när hon är på väg hem blir hon överfallen. En reporter från lokaltidningen hör av sig och vill skriva en artikel om det. Detta leder till något oväntat.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Evil
Författare: Barbara & Harald Kjellström
Serie: Cosmo & Evil 2
Antal sidor: 320
Förlag: Effektum
Utgivningsår: 2017
ISBN: 
9789198178562
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: