tisdag 10 juli 2018

Är det värt att bo på Legoland hotell

Jag och barnen har varit på Legoland. Vi bodde på Legoland hotell och hade ett Legoland Friends rum. Det fanns ingen AC, så om ni åker på sommaren är det bra att veta. Det blir väldigt varmt på rummet. När vi kom in på rummet fanns ett litet lego var till barnen och en legotidning att läsa - på tyska. Tydligen fanns det inga annat än tyska tidningar när vi frågade. Det var en besvikelse för barnen.



Barnen tyckte det var kul med alla legoskapelser i rummet.



Frukosten är ärligt talat så där. Baconen var så hårdstekta att kniven inte kunde skära igenom. Så jag gav upp. Sambon gav upp först andra morgonen. Smothien var god, men se upp så den inte tar slut. Första morgonen fick jag det sista vid klockan nio. De fyllde inte på mer. Det fanns melon och ananas, vilket var gott. Även pannkakor fanns, av den lite tjockare varianten. Barnen tyckte de var ok med Nutella. Alla flingor var väldigt söta så jag hoppade det den andra frukosten. Det fanns ett väldigt gott bröd med frön i, så några andra som ksg inte prövade. Det fanns även en sorts bullar medglasyr på, för den som gillar sötsaker till kaffet på morgonen (som jag).

Däremot var det väldigt skönt att kunna gå direkt ut i parken och kunna besöka hotellrummet under dagens gång.  Mycket smidigt. 

Om det är värt den hutlösa summan pengar? Det vet jag inte. Det beror på hur mycket man värdesätter att ha nära till parken.

Inga kommentarer: