fredag 22 juni 2018

Trevlig midsommar

Hoppas ni får en bra midsommar, trots vädret i Sverige. Ni som åkt till solen: njut för mig också! 

Här blir det att ta med vinterjackan eftersom vi ska sitta utomhus. Tack och lov under tak. Klänningen lämnar jag hemma i år.  Hade tänkt ha denna fina, men den får vänta till ett annat tillfälle.


Blir nog min första midsommar utan klänning. Jag har i skrivande stund inte kommit på vad jag ska ha på mig. Kanske tar jag på mig denna tröja. Inte lika färgglad och blommig, men känns som den som passar bäst in på midsommar.


Många goda saker att äta blir det i alla fall! Vi kommer prova några nya rätter, som jag hoppas ska vara goda. Det blir bland annat plättar med syrad lök och stenbitsrom och midsommartacos. 

Hoppas bara min ananaspaj går att äta. Jag glömde nämligen att köpa krossad ananas. Som tur var hade jag ananasringar hemma, men tyvärr vara hälften så mycket som jag egentligen hade behövt. Nåja, det går säkert ner.

Jag har laddat upp med intressant midsommarläsning (Brännvinskungen av Pelle Berglun) och snart får jag pröva vår egenkryddade snaps. Det ska bli spännande! 


Ha en trevlig midsommar allihop!

Inga kommentarer: