fredag 15 juni 2018

Osynliga Emmie

Osynliga Emmie för mig tillbaka till högstadietiden. Jag tänker att det finns tjejer idag som känner igen sig i den. Sedan är ju humorn i den helt underbar! Min dotter och alla elever som hittills läst den älskar den. De har sagt till mig: Eva - den här är ju jättebra! Jättebra!

Jag kan bara hålla med. Vi vill alla ha nästa bok NU!


Handling Två berättelser om två 13-åriga tjejer möts i denna bok. Den tysta, blyga och konstnärliga Emmie och den populära, pratsamma och idrottsintresserade Katie. Deras vägar korsas på grund av en pinsam lapp. 

Passar från ca 9 år.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Osynliga Emmie
Originaltitel: Invidoble Emmie
Författare: Terri Libenson
Antal sidor: 192
Förlag: Alfabeta
Utgivningsår: 2018
ISBN: 9789150119770
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon

Inga kommentarer: