fredag 1 juni 2018

Innan vi visste allt om varandra

I Innan vi visste allt om varandra fortsätter den fina och gripande berättelsen om Agnes. När jag läser slås jag av hur lätt berättelsen rinner in i mig. Hur snabbt jag är tillbaka på plats igen i Agnes liv. 

Jag tänker att det är för att Anne-Lie Högberg gör Agnes och de andra karaktärerna så levande. Hon kommer nära med dom och deras relationer. Det känns oförställt och autentiskt. Livet skildras som det är med medgångar och motgångar och det är lätt att känna igen sig i både händelser, men också tankegångar och resonemang. Jag gillar verkligen att läsa om hur Agnes och Vendela tänker och resonerar. Det bidrar till att man kommer så nära.

Berättelsen blir också lättläst för att Anne-Lie beskriver miljöerna så väl. Både i smått och stort.

Omslaget är förresten gjort av den talangfulla Emma Graves. Visst är det helt underbart?



Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Innan vi visste allt om varandra
Författare: Anne-Lie Högberg
Serie: Agnes #3
Antal sidor:
Förlag: Bokförlaget Sol
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789188611154
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: