onsdag 20 juni 2018

En helt vanlig familj

Vad hade jag själv gjort? Om min egen familj drabbades. Det är svårt att svara på. Däremot kan jag säga att En helt vanlig familj var helt otroligt spännande, en riktig nagelbitare. In i det sista var jag inte säker på vad jag skulle tro. Är tonårsdottern Stella skyldig eller inte? Vad var det som egentligen hände? 

En helt vanlig familj handlar om en familj (pappa Adam som är präst, mamma Ulrica som är jurist och tonårsdottern Stella). De försöker hantera att tonårsdottern blir anklagad för mord. Man får läsa ur alla tre personernas perspektiv och man förstår allt efter som att det inte är så bra som det först verkade. Det är riktigt skickligt skrivet genom att berättelsen vidgar synfältet för vad som hänt lite i taget och tillför fler och fler komplicerande pusselbitar. 

När jag läste den fanns det mycket som jag ville prata med någon om. Jag måste se till att vi läser den i min bokcirkel, för den här boken vill jag diskutera. Med andra ord är den en perfekt bokcirkelbok!

Kort och gott: En helt vanlig familj är en av höjdpunkterna i sommarens utgivning.


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: En helt vanlig familj
Författare: Mattias Edvardsson
Antal sidor: 456
Förlag: Forum
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789137152455
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

1 kommentar:

Västmanländskan sa...

Ja, den är riktigt, riktigt bra!