fredag 15 juni 2018

Den skytteanska lusten av Fredrik Lindgren


Ibland var Den skytteanska lusten så rolig att jag skrattade så jag tjöt. Min sambo också (för jag var ju tvungen att läsa högt för att förklara varför jag skrattade så mycket). Jag får buskisteater i tankarna när jag läser. Ibland kanske den var lite väl för mycket sexskämt-inriktad. Men å andra sidan kan man tänka som Lars Vegas trio: för mycket av det goda är bara gott. Hur som helst - denna underhållande skrattfest var precis vad jag behövde idag! 


Handling: ”Docent Nils Grahn vaknar upp med byxorna neddragna efter en personalfest på Uppsala slott. Minnesluckorna är stora och doktoranden Michelle Olivecrona har en viss skuld i det inträffade. Det blir startskottet till ett fartfyllt äventyr för karriärsdrivna Nils och kärlekstörstande Michelle. Efterhängsna män, kvinnor och en kristen renlevnadsmänniska, alla skapar de farsartade bekymmer. Stackars Nils, som bara vill fokusera på att bli utsedd till skytteansk professor i statskunskap och vältalighet.”


Betyg: + 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den skytteanska lusten
Författare: Fredrik Lindgren
Antal sidor: 220
Förlag: Entum konsult förlag AB
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789163967269
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: