onsdag 23 maj 2018

I huset där jag bor

Jag älskar sådana här böcker där det finns så mycket att upptäcka på bilderna. Jag önskar att I huset där jag bor fanns när mina barn var små. Oj, vad nött den skulle ha blivit.


Boken är skriven på rim. Det ger ett sånt härligt flyt när man läser högt.
 

I berättelsen får man se hur olika folk har det i sina lägenheter. Det ger mycket att prata om, vilket jag uppskattar både som förälder och som lärare.

En rolig detalj är att det finns frågor i slutet på boken, som låter en leta saker på bilderna. En annan rolig detalj är att det följer med en plansch så man kan se alla rummen i huset.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I huset där jag bor
Författare: Lena Sjöberg
Antal sidor: 32
Förlag: Rabén&sjögren
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789129706215
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: