fredag 27 april 2018

Livet går så fort. Och så långsamt av Martina Haag


Jag kan känna igen mig själv och ändå inte. I Livet går fort. Och så långsamt skildras en tjej vars tillvaro hamnar på glid. Jag känner absolut igen de tankar om killar huvudpersonen har och hur hon uttrycker sig och tänker. Det är som att öppna min dagbok från högstadiet. Men jag är däremot förskonad från supande och droger. 

Det är med andra ord mycket bra beskrivning om högstadietiden med dess hierkier, förälskelser och problem. Jag kan säga att jag längtar inte tillbaka det minsta till den tiden. 

Det är en rätt mörk berättelse, men riktigt bra. Jag gillar verkligen den hör sidan av Martina Haags författarskap.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Livet går så fort. Och så långsamt
Författare: Martina Haag 
Antal sidor: 176
Förlag: Piratförlaget
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789164205698
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: