tisdag 3 april 2018

Boktokigs spaning

Jag ligger här på Kap Verde och ser mig omkring. Jag har inte sett en enda svensk titel idag, men däremot många engelska. Idag finns inte en enda läsplatta. Under veckans gång har jag sett max två per dag. Det förvånar mig att jag sett så få läsplattor.

Vad har jag sett för böcker då? Jo, jag har idag sett den 50-åriga mannen läsa Joyo Moyes. Det såg jag faktiskt en kvinna lite längre bort göra också. Fast olika titlar. 
Andra författare som förekommit är både kända och okända för mig, t ex har jag sett böcker av John Grisham, Michael Robotham, Cecilia Imrie, Sophie Kinsella samt Dan Brown. 

Visst är det lockande att se sig omkring och se så många böcker som man inte läst? Det var flera som fångade min uppmärksamhet lite extra, t ex I am Pilgrim och The Plantagenets.

Det svåra är bara att spana utan att det märks att man spanar. Man vill ju inte störs den som läser.

Inga kommentarer: