söndag 11 mars 2018

Min mammas hemlighet av Nikola Scott


Vilken underbar historisk roman! Min mammas hemlighet är en sådan historisk roman som påminner en om varför man vill läsa historiska roman. Det levandegör en historisk period på ett helt fascinerande och gripande sätt.  Det blev en bladvändare som jag hade svårt att lämna ifrån mig. Till och med nu när den är slut är jag fast i bokens universum, 

Addies mamma dör. Hon har haft en komplerad relationtull sin mamma Elizabeth. Hon tror stt mamma tyckt mer om hennes syster. Men i och med mammans död så får Addie veta mammans hemlighet och det kullkastar allt det Addie trott om sin mamma.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Min mammas hemlighet
Originaltitel: My mothers shadow 
Författare: Nikola Scott
Antal sidor: 416
Förlag: Historiska media
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789175455518
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon
cdon

Inga kommentarer: