onsdag 21 februari 2018

Himlen tillhör Isaac Luke Allnutt

Herregud vad den här boken drabbade mig. Jag var inte förberedd när jag började läsa den. Det var som ett slag i magen. Jag fick inte luft.

Himlen tillhör oss handlar om Anna och Rob som försöker få barn. Anna får missfall två gånger och tredje gången hon blir gravid väntar de sig inte att allt ska gå vägen. Fast det gör det. De får en son. En alldeles perfekt son. Allt är bra, ända tills Jack är 5 år och han börjar ramla. De tar med honom till läkare och denne ser något på rötgenbilden.

Varje förälders mardröm är ju att ens barn ska råka ut för något hemskt. Kanske är det för att jag är förälder som berättelsen drabbar så hårt. Fast jag tror att det hade varit svårt i alla fall. Det gör ont i mig när jag läser boken och jag gråter. Jag kramar mina barn lite extra mycket och extra hårt. 

Efteråt stannar boken kvar i mina tankar. Jag tänker på livet och jag tänker på hur viktigt det är med människor som finns där och som visar att dom bryr sig när man går igenom tuffa och osäkra tider. En sorglig men fin bok om kärlek. Läs!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Himlen tillhör oss 
Originaltitel: We own the sky
Författare: Luke Allnutt
Antal sidor: 312
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789137150376
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: