tisdag 16 januari 2018

Sanningen av Harlan Coben

Sanningen är en ny thriller av den alltid lika mästerlige Harlan Coben.

Före detta stridspiloten Mayas man har blivit mördad. Mitt i sorgen får hon en digital fotoram av sin väninna. Den är egentligen en övervakningskamera med inspelningsfunktion. Väninnan menar att Maya ska använda den för att kunna kolla vad barnflickan gjort med dottern under dagarna. En dag när hon tittar på övervakningsfilmen ser hon någon som ser ut som hennes döde man. Han kommer in och leker med dottern.

Sanningen är en otroligt spännande berättelse som tar vändningar som jag inte väntat mig. Den hade mig klistrad vid den från första sidan till sista. Med andra ord så är Sanningen en perfekt bok när man vill hitta en borttappad läslust. Jag är glad att den ska bli film med Julia Roberts. Jag tror det kan bli riktigt bra!



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Sanningen
Originaltitel: Fool me once
Författare: Harlan Coben
Antal sidor: 363
Förlag: Bookmark
Utgivningsår: 2018
ISBN: 9789188545671
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: