måndag 13 november 2017

Kata Dalström: agitatorn som gick sin egen väg av Gunnela Björk


Jag hade faktiskt inte hört talad om Kata Dalström innan. Jag hade inte läst om henne i skolan och jag hade inte mött på henne i livet efter skolan. 

När jag läser Kata Dalström: agitatorn som gick din egen väg så är jag både så ledsen att jag under mitt 40-åriga liv inte mött på henne och samtidigt glad att denna bok kommit i min väg. Vilken spännande personlighet! Och denna bok berättar så intresseväckande om henne! Det står klart att hon är en verkligt speciell person - inte bara för sin tid utan även för vår tid. En fantastisk biografi över en viktig kvinna!



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kata Dalström: agitatorn som gick sin egen väg
Författare: Gunnela Björk
Antal sidor: 336
Förlag: Historiska media 
Utgivningsår: 2017
ISBN: 
9789175455020
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon

Inga kommentarer: