fredag 24 november 2017

Dodgers av Bill Beverly

Jag har först nu hämtat mig från läsupplevelsen av Dodgers. Vilken käftsmäll den var. Från början när jag började läsa den, så var jag lite osäker om det var min typ av bok. Gissa om jag hade fel.

I början växlar jag mellan att fascineras till att repelleras av denna unga svarta kille, men jag blir allt mer gripen under läsningen. Han är inblandad i en knarkversamhet och ska hålla vakt utanför droghus. Så går det fel och han tror det är slutet, men ledaren ger honom ett nytt uppdrag. Han ska köra genom USA med några andra unga svarta killar i väntan på order att mörda ett vittne. Det är som en bil laddad med nitroglycerin. Man vet att det troligen kommer smälla. Frågan är bara var.

Dodgers är en definitivt en mörk annorlunda deckare som ger en oväntad läsupplevelse. En bra julklapp!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Dodgers
Originaltitel: Dodgers
Författare: Bill Dodgers
Antal sidor: 343
Förlag: Southside stories
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789188153708
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: