söndag 19 november 2017

Chokladbollar av Mia Öhrn & Ulrika Pousette

Chokladbollar är boken som vi älskar här hemma just nu. Barnen, sambon och jag. Enligt honom så finns det inte godare recept på chokladbollar än i den här boken.

En av mina favoriter just nu är chokladbollarna med Oreo. De var så goda att jag verkligen fick lägga band på mig själv så jag inte ensam åt upp alla.

Barnen gillar Chokladbollarna med nutella (fast de gjorde utan nötterna). Jag hann knappt med att smaka en, men den jag fick var verkligen mumsig.

Sambon tycker mycket om muffins med inbakade chokladbollar, men jag vet att han kommer få en ny favorit när jag gör Hallon- och lakritschokladbollar. Men schh- det ska bli en överraskning till jul!

Det har gått så långt att jag funderar om man kan bjuda på julens sju sorters kakor endast från denna boken.

Chokladbollar är en mycket farligt god pärla i bakdjungeln. När du en gång öppnat boken kan du inte sluta baka.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Chokladbollar
Författare: Mia Öhrn
Fotograf: Ulrika Pousette
Antal sidor: 112
Förlag: Bonnier Fakta
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789174247299
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon


1 kommentar:

Mia sa...

Vad kul att höra att ni gillar boken och har hunnit baka så mycket ur den redan!