onsdag 25 oktober 2017

Vrålstark & skiträdd: Marie Göranzon berättar om sitt liv för Stina Jofs

Färgstarkare kvinna får man leta efter. Hon hörs i mitt huvud långt efter jag slutat läsa Vrålstark & skiträdd. Hon får hon mig att känna mig stark. Kanske för att hon så frikostigt delar med sig av sitt liv och sina upplevelser, utan förskönande och väldigt frankt, öppet. Det är befriande läsning på så sätt. Hon är verkligen en otroligt intressant kvinna.

Jag vill också berömma Stina Jofs för hon har gjort ett bra jobb. Hon har lagt upp boken så Marie Göranzons röst hörs genom boken. Det gör att man kommer nära och Marie Göranzon kommer till sin rätt.

Det här är en perfekt present eller en julklapp till både män och kvinnor och unga som gamla. Det finns något för alla i det hon berättar. Jag tycker boken är helt underbar. Så underbar att den står i mitt sovrumsfönster för att påminna mig om att vara vrålstark men även tillåta mig att vara skiträdd. Att leva livet fullt ut.


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vrålstark & skiträdd: Marie Göranzon berättar om sitt liv för Stina Jofs
Författare: Stina Jobs, Marie Göranzon
Antal sidor: 279
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789113072128
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läser nu "Vrålstark & skiträdd".
Det enda jag vill säga är att jag är så besviken på Marie Göranssons alla svordomar.
Jag tycker det är ofint av henne, Dramaten-skådespelare som hon är, att ha ett sådant språk.

Vänlig hälsning