lördag 30 september 2017

Vinnare Årets bok


Årets bok är ett sånt roligt pris. Jag är glad att läsarna får chansen att kora en vinnare. Nu har äntligen vinnaren korats.

Vinnaren blev Alex Schulman med boken Glöm mig. Jag kan förstå att den vann, för den är mycket berörande. Faktum är att jag grät när jag läste den och jag gråter inte så lätt.


Tvåan var Malin Persson Guilito med sin fantastiska Störst av allt. Den var säkert bara en hårsmån från segern. Alla jag mött har pratat dig varma om boken, så även jag. Malin höll ett underbart humoristiskt tal. (Lyssna även på Malins sommarprat - helt underbart!)

Trean Vargarnas tid av Elisabeth Nembert. Den läste vi i bokcirkeln. Finns mycket att prata om och fundera över när man läst denna. Känns mycket högaktuell just nu!

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

Alex bok är helt underbar om försoning! ❤️