söndag 18 juni 2017

Cupcakekalas

Dottern (blivande 12-åringen) har cupcakekalas idag. Hon har 5 kompisar där, bara killar. Så är ju lillasyster med. Full fart!

Jag är så glad för det har varit ett höjdar-kalas. Barnen tyckte det var superkul att dekorera sina muffins. Alla rusade in i köpet när dottern sa att det var dags.

Det är absolut det lättaste kalas jag någonsin anordnat. Bara baka muffins och köpa tillbehör: strössel, spraygrädde, minimarsmallows, sylt, chokladsås, cocktailbär, färska bär och dekorationsgelé. Dessutom hade vi kvar lite sugarpaste från lillasysterskalas som de kunde göra dekorationer av. Det visar att ibland är enklast bäst!


Just nu är det vattenballongkrig och jag sitter i trädgården i mitten av allt. Med en spännande bok. Det är snudd på att det blir lite för spännande med tanke på vattenballongkriget men ännu har jag klarat mig. Måste säga att de är otroligt snälla som undviker att kasta på mig trots att jag är precis mitt i allt. Tala om att visa hänsyn!

Det är skönt att sitta och läsa i solen med glada barnröster runt omkring. Jag är glad att jag är sådan att jag klarar att läsa, trots att det händer mycket runt omkring mig. Det gör det definitivt lättare att hitta lästid.



1 kommentar:

fyrabarnsmor sa...

(sånt har vi gjort med pizza; alla fick göra sin egen, lagom liten, med önskade tillbehör)