tisdag 18 april 2017

Oktober är den kallaste månaden

Oktober är den kallaste månaden har de mest fina beskrivningar. Jag är helt fast i språket efter ett par sidor. För att inte tala om historien. Christoffer Carlsson är sannerligen en fantastisk historieberättare. Han får det att verka precis lika verkligt och troligt som att det händer hemma i mitt vardagsrum. Jag är helt enkelt hänförd! Wow!

Omslaget av Niklas Lindblad är dessutom så snyggt att den här boken ska få stå som dekoration i min nya bokhylla här hemma.

Oktober är den kallaste månaden handlar om Vega, vars bror är misstänkt för något. Hon försöker hitta sanningen och samtidigt skydda sin bror. Det är en varm om än mörk unga vuxna-bok, som för övrigt passar alla åldrar. Det är något med boken som för tankarna till amerikansk White trash och bekymmer. Men med tanke på vad Christoffer Carlsson skriver, så tänker jag att det numera är verklighet även här.



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Oktober är den kallaste månaden
Författare: Christoffer Carlsson
Antal sidor: 185
Förlag: Gilla böcker
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789188279194
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

4 kommentarer:

Malou sa...

Jag har inte läst något av honom, men blev väldigt sugen nu!

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, läs!!!

Unknown sa...

saka läsa den nu XD!!!
tack!

Unknown sa...

ska läsa den nu XD!!!
tack!