lördag 22 april 2017

Brev till min dotter

Brev till min dotter är en sån otroligt fin och tankeväckande bok. Fast det gått ett tag sedan jag läste den, så lever den starkt i mig.

Boken består av ett antal brev som några kända kvinnor skrivit till sina döttrar. De här breven är så öppna, ärliga och rörande. Så berörande.

Brev till min dotter fick mig att fundera över vad är det som vi lämnar efter oss till våra döttrar kontra vad vi vill lämna till våra döttrar. Vad våra mammor lämnat efter sig till oss och vad tidigare generationer lämnat. Den fick mig att fundera över vad jag skulle skriva i ett brev till mina döttrar. Vad vill jag säga till dom.

Brev till min dotter är helt enkelt en väldigt inspirerande och viktig bok.


Jag har även recenserat denna bok i Amelia nummer 9.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Brev till min dotter
Författare: Elcim Yilmaz, Katerina Mazetti, Nabila Abdul Fattah, Carolina Neurath, Katerina Janouch, Maxida Märak, Elaine Eksvärd, Mia Skäringer, Therese Söderlind, Märta Tikkanen, Martina Montelius, Anneli Furmark
Redaktör: Elcim Yilmaz
Antal sidor: 224
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789137149806
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Bokstund sa...

Jag har läst några avsnitt ur den och den är så fin! Tänkte läsa hela någon gång snart.