söndag 19 februari 2017

När andetagen blir till luft av Paul Kalanithi

Många gånger funderar jag över hur de bästa personerna tas av cancer. När jag läser denna bok tänker jag det igen. Så mycket gott som Paul Kalanithi kunde ha gjort.

När andetagen blir till luft är en fint skriven bok av en man som drabbats av cancer. En läkare som opererat andra som har cancer.

Man får både läsa om hans liv innan han drabbats av cancer och efter. Det är helt klart en tänkvärd bok och det är inte bara kampen mot cancer som fångade mig utan vad som ledde denna man till läkaryrket. Jag tyckte också det var intressant.

Pauls frus efterord var mycket gripande, så se till att du läser det för det ger en extra dimension till boken.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: När andetagen blir till luft
Författare: Paul Kalanithi
Antal sidor: 250
Förlag: Nostedts
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789113074917
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: