måndag 27 februari 2017

Boktokigs bästa bokreatips 2017

Bokrean började ju förra veckan. Det finns många bra böcker att köpa. Det här är några av mina favoriter på rean:

Ruggiga ugglan av Sean Taylor: Så rolig bilderbok med illustrationer som vi älskade i min familj!

Ishavspirater av Frida Nilsson : denna fantastiska barnbok som är en av de bästa högläsningsböcker som jag läst.

Färjan av Mats Strandberg: Min favoritbok i den svenska skräckgenren. Helt genialt skriven med någon intressant på varje sida och härligt språk!

Världens viktigaste kyss av David Levithan: tankeväckande ungdomsroman som man förälskar sig i!

Björnstad av Fredrik Backman: En helt fantastisk roman, som jag inte kan sluta prata om! Läs!

Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane: humoristisk feelgood-pärla!

Zack av Mons Kallentoft & Marcus Lutteman: Första delen i en mycket spännande serie som känns så aktuell.

Fest med systrarna von Sydow: en pärla bland receptböcker! Jag har använt den så många gånger att jag är förundrad över att den håller ihop.

Den odödliga Henrietta Lacks av Rebecka Skloot: väldigt intressant fackbok om en person jag inte visste något om när jag började läsa. Hon är så viktig att så borde det inte varit!





Inga kommentarer: