söndag 4 december 2016

Vi bad aldrig om vingar

Vi bad aldrig om vingar är en charmig bok som får tiden att flyga iväg ett par timmar. Trots att allt i historien inte alltid går ihop, så är det en trevlig läsupplevelse.

Jag funderar mycket kring föräldraskap när jag läser boken och hur allt verkligen inte är självklart och lätt. Jag känner tacksamhet över att jag i alla fall inte behöver brottas med ekonomiska bekymmer just nu. Att jag har ett arbete som ger okej lön. Jag känner mig så ledsen över att det inte är en självklarhet att alla får en lön som går att klara sig på. Att världen är så orättvis.

Vi bad aldrig om vingar handlar om en familj där mamman stundvis har tre jobb för att ta hand om sin familj. Hon har låtit sin mamma ta hand on barnen och träffar dom sällan. När hennes föräldrar åker till Mexico tvingas hon plötsligt att ta hand om allt själv.


Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vi bad aldrig om vingar
Författare: Vanessa Diffenbaugh
Antal sidor: 375
Förlag: Bazar förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789170284717
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: