lördag 10 december 2016

Snöfall, mirakel och frusna hjärtan

När jag läser Snöfall, mirakel och frusna hjärtan får jag den där magiska känslan. Den där jullovsläsarkänslan jag hade som ungdom. Då när en bok svepte in mig i en mysig kokong medan snön låg vit där ute och det var varmt inne och jag åt praliner (fast det var morgon). Allt var varmt, mjukt och skönt inuti mig. Efter att ha läst så var man redo att ta sig an världen. Precis så känns det efter denna bok.

Och hur skulle man inte kunna älska denna julbok? Snöfall, mirakel och frusna hjärtan är ju en romantisk berättelse med förvecklingar och den är mysig. Den utspelar sig i juletid och innehåller snö som faller. Dessutom har den en snygg manlig huvudperson. Med allt detta och lite till så kan det inte gå fel.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Snöfall, mirakel och frusna hjärtan
Originaltitel: Snowed in for Christmas
Författare: Claire Sandy
Antal sidor: 375
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789188261373
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon



Inga kommentarer: