onsdag 7 december 2016

Pastor Viveka och hundraårsjubileet av Anette Haaland

Visst är det härligt när en bok infriar ens förväntningar? Precis som Pastor Viveka och hundraårsjubileet gjorde. Jag var ute efter en skön, mysig och avslappnad lässtund och det var precis vad jag fick.

Pastor Viveka är en sån härlig karaktär. Hon gick direkt in i mitt hjärta i första boken: Pastor Viveka och tanterna och där fortsätter hon att vara.

Visst är det en deckargåta med också, men den blir en del av mysigheten eftersom den inte är så våldsam. Det är också en del av vad som gör att man älskar denna bok. Det är så skönt att slippa läsa blodiga och äckliga beskrivningar som ombyte.

För mig passade Pastor Viveka och hundraårsjubileet bra att läsa i juletider inte bara för att den utspelar sig i juletider utan för att den får mig att varva ner och må bra. Precis som julen gör.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Pastor Viveka och hundraårsjubileet
Författare: Anette Haaland
Serie: Pastor Viveka 2
Antal sidor: 299
Förlag: Albert Bonnier förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789100167462
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon



Inga kommentarer: