onsdag 21 december 2016

Mamma är bara lite trött

Mamma är bara lite trött känns in i själen. Mycket av första delen av boken känns som om det är skrivet om mig. Jag känner igen mig så väl. Känner igen känslorna. Det är kusligt vad välbekant det är.

Den andra delen av boken har jag inte upplevt, för så långt har det aldrig gått för mig. Men den andra delen ger perspektiv och får en förstå hur viktigt det är att dra i nödbromsen så man inte kommer dit. I alla fall försöka.

Mamma är bara lite trött är mycket insiktsfullt skrivet. För den som inte har hållit på att bli utbränd eller varit utbränd borde läsa denna så att hen får en förståelse för hur det kan vara. Både läkare, de som jobbar på försäkringskassa men även alla vanliga människor som någon gång kan komma att ha en person i sin närhet som drabbas av detta. Jag tänker också att den är bra att läsa för den som håller på att drabbas. Kanske som en väckarklocka men även för att få känna att man är inte ensam.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mamma är bara lite trött
Författare: Sara Beisher
Antal sidor: 258
Förlag: Lind & co
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789174616149
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: