söndag 18 december 2016

Let it snow: magisk julhelg i tre delar

Tonen sätts med det underbara omslaget. Jag förälskar mig i Let it snow redan innan jag öppnar den. Så börjar den första berättelsen i julföljetongen och då är jag verkligen fast. Det här ÄR en julberättelse.

Jag gillar verkligen hur de tre berättelserna handlar om olika personer på samma plats. Hur författarna berättar om sina personer men låter personer från de andra berättelserna ingå.

Om man ska jämföra berättelserna så tyckte jag om den första berättelsen bäst. Jag gillade att huvudpersonens föräldrar samlar på delar i en julby. Jag gillade förvecklingen att det blir ett bråk den dagen då en ny del släppa och föräldrarna hamnar på polisstationen så att huvudpersonen måste ta tåget till mormor och morfar. Så kommer det som blir ännu bättre: Det är en snöstorm och tåget kör fast. Och det som händer sen gör denna berättelse helt underbar.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Let it snow: magisk julhelg i tre delar
Författare: John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Antal sidor: 332
Förlag: BonnieRCarlsen
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789163889417
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


Inga kommentarer: