torsdag 15 december 2016

Landet bortom brunnen av Douglas Foley

Det är ett spännande äventyr och oj vad det utökar ordförrådet. Min klass (4:or) gillade boken. De hade massor av tankar och funderingar efter man läst varje kapitel och de var väldigt besvikna varje gång jag ville avbryta läsandet.

Landet bortom brunnen var både fantasieggande men jag tyckte också att den var lite brutal. Jag funderade ibland på om den var lite väl brutal för mina 4:or. Jag undrade om det var nödvändigt.

Däremot var det väldigt bra skrivet om rädslor och även om känslor kring att ens förälder får en ny kärlek.


Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Landet bortom brunnen
Författare: Douglas Foley
Antal sidor: 286
Förlag: Lava förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789187941641
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: