måndag 21 november 2016

Skorstensjul av Mårten Sandén och Lina Bodén

Skorstensjul får mig att tända ljus, dricka julte och sätta på julmusik. Hade jag haft öppen spis hade jag tänt en brasa. För det här är en riktig julberättelse. En sån där som gör att allt känns magiskt. Precis som julen ska få en att känna.

Så dessa bilder! Åh dessa bilder! Både färgerna och hur bilderna är målade skapar julstämning. De ger mig känslan av en annan tid. Det är liksom ett skimmer över bilderna. Det påminner om vackra och magiska julkalendrar man haft som liten. Jag tycker det blir som att öppna och titta på mycket stora luckor.

Skorstensjul är uppdelad i 24 kapitel, tänkt att läsas för var dag i december fram till julafton. Hur fantastiskt är det inte att få läsa ett kapitel om dagen för sina barn och för sina elever!

Det här blir bästa högläsningsdecember någonsin!


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Skorstensjul
Författare: Mårten Sandén
Illustrationer: Lina Bodén
Antal sidor: 100
Förlag: Rabén&sjögren
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789129694970
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


Inga kommentarer: