fredag 30 september 2016

Och mörkret föll av Madelene Lundvall

Här har vi en berättelse där vår värld möter en magisk värld med bland annat druider. Där en del druider är less på att människan alltid ska förstöra miljön och de tycker att människorna inte lär sig att inte leva över sina tillgångar. De tycker att man inte ska hjälpa människorna mer, utan lämna dom åt sitt öde. Medan det finns druider som ser mer nyanserat på det och förstår att alla människor inte är sådana. Den idén gillar jag och köper.

Jag tyckte dock att huvudpersonen Melinda kunde ha varit tuffare. Jag hade gärna sett att hon tog hand om sig själv mer och klarade mer på egen hand.

Däremot så gillar jag Kastio, som tillhör den onda sidan. Han är intressant och fångar min uppmärksamhet. Jag upptäcker att när jag läser så vill jag komma till bitarna med honom.

Något som jag också verkligen gillar är titeln Och mörkret föll. Den är en sån där titel som gör att man blir nyfiken och fångad. Jag älskar sådana titlar.


Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Och mörkret föll
Författare: Madelene Lundvall
Serie: Och mörkret föll 1
Antal sidor: 383
Förlag: Löv Craig förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789188147219
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: