tisdag 9 augusti 2016

Våga rida sakta

Jag läser Våga rida sakta med blandade känslor. Det är någon slags hatkärlek. Jag gillar att läsa om häst- och ridbiten. Den är verkligen detaljerad och det märks att författaren vet vad hon talar om. Det får mitt hästflicksjag att sväva på moln. Så härligt att läsa!

Baksidan är att jag blir irriterad på Linn. Hon är för mesig och håller saker för mycket för sig själv för min smak. Fast samtidigt tänker jag att man kan ju vara så. Det är bara det att när jag läser om henne vill jag ruska om henne. Så om jag hade fått bestämma hade hon gärna fått vara lite mer framåt och berätta mer för Scott. Då hade denna läsning blivit ännu mer njutningsfull.





Våga rida sakta handlar om Linn som bor i Tyskland och jobbar på en hästgård. Hon misströstar ibland eftersom hon inte känner att hon utvecklas som hon vill som ryttare, utan mest bara får kritik och sura blickar från chefen. Dessutom jobbar hon bara och äter knappt. Men så en dag får upptäcker hon en ensam häst i en hage under en ridtur med sin arbetskompis Scott. Hon förälskar sig genast i den hästen. Går det köpa henne?

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Våga rida sakta
Författare: Lena Wallin
Serie: Våga följa en dröm 2
Antal sidor: 294
Förlag: Idus förlag
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789175772738
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: