torsdag 9 juni 2016

Prio ett av Emelie Schepp

Wow! Jag läser Prio ett och upptäcker efter många sidor att jag är alldeles trollbunden. Jag har läst utan att ta läspaus. Jag varken vill ta läspaus eller kan ta läspaus. Boken får följa mig överallt genom huset tills sista sidan är läst.

Det är så häftigt att Emelie Schepp lyckas hitta det för som gör att magi uppstå mellan läsare och berättelse. Det finns många saker som bidrar till magin.

Dels är Prio ett välskriven och har ett otroligt driv. Det är korta kapitel och läsaren slungas mellan personerna och händelserna.

Dels är karaktären, Jana Berzelius, mångfasetterad och det gör det så intressant att följa henne. Hon gör inte rätt i alla lägen och det är spännande. Även de andra karaktärerna är intressanta.

Jag lägger undan boken med ett leende och är lycklig över denna fantastiska läsupplevelse.




Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Prio ett
Författare: Emelie Schepp
Serie: Jana Berzelius 3
Antal sidor: 355
Förlag: Wahlström & Widstand
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789146230274
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


Inga kommentarer: